.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد خانواده مسعود زارع از بی توجهی مسئولین؛
یک سال از کماي دانشجوي نخبه مازندرانی گذشت
شمال نیوز:این مخترع مازندرانی در شهريور سال‌گذشته پس از تصادف در محور دماوند - فيروزکوه به حالت کما رفت و هم‌اکنون پس از يک‌سال مداوا با هزينه‌هاي شخصي خانواده خود در حالت نيمه‌بيهوشي در شهرستان نکا است.

يک‌سال از تصادف مسعود زارع‌دورابي دانشجوي دکتراي دانشگاه اميرکبير و مخترع دستگاه فشار همه‌جانبه مخروطي مي‌گذرد و او هنوز در حالت نيمه‌بيهوشي قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز مسعود زارع در شهريور سال‌گذشته پس از تصادف در محور دماوند - فيروزکوه به حالت کما رفت و هم‌اکنون پس از يک‌سال مداوا با هزينه‌هاي شخصي خانواده خود در حالت نيمه‌بيهوشي است. او دانشجوي دکترای دانشکده مهندسي عمران و محيط‌زيست در دانشگاه اميرکبير است و از دانشجويان نخبه و مخترع اين دانشگاه که در سال گذشته موفق به اختراع دستگاه فشار همه‌جانبه مخروطي شده است.

حالا او يک‌سال است که در حالت نيمه‌بيهوشي قرار دارد و خانواده او از بي‌توجهي مسوولان دانشگاه اميرکبير و آموزش عالي نسبت به پيگيري وضعيت درماني او گله‌مند هستند. از طرفي افزايش روزبه‌روز هزينه‌هاي درماني براي خانواده مسعود زارع کمرشکن شده است. حالا خانواده مسعود زارع‌دورابي خواستار مساعدت مسوولان آموزش عالي کشور هستند.

در همين رابطه پدر مسعود زارع در شرح ماجرا که باعث به‌کمارفتن فرزندش شده است، مي‌گويد: ساعت 14 موبايل من زنگ خورد و از آن طرف آقايي اطلاع دادند که شما چه نسبتي با دکتر مسعود زارع داريد، گفتم پدرش هستم، گفتند پسرت در جاده فيروزکوه – دماوند تصادفي کرده و کمي زخمي شده خود را به بيمارستان فيروزکوه برسانيد. خودم را به فيروزکوه رساندم. گفتند بيمار حالش خوب نبود، تقاضاي امداد هوايي کرديم و با يک دستگاه هليکوپتر او را به بيمارستان امام‌خميني تهران فرستاديم.

او در ادامه مي‌افزايد: وقتي به بيمارستان امام‌خميني رسيدم، دوستانش را ديدم که جلو اتاق‌عمل جمع هستند و وقتي ديدم همه گريان هستند، تازه متوجه عمق تصادف شدم. بعد از چهارساعت جراحي بيمار را از اتاق‌عمل آوردند. خودم فرزندم را نشناختم بس که صورتش ورم کرده و باندپيچي شده بود.

پدر مسعود زارع با تاکيد بر اينکه پس از بيمارستان او در منزل پدري‌اش مورد معالجه قرار مي‌گيرد، مي‌گويد: بعد از آن بيمار را در تاريخ 30/6/1392، در حالت نيمه‌بيهوش از بيمارستان مرخص کردند و گفتند روند بهبودي کند و طولاني است و شما بيمار را به منزل ببريد و در خانه از ايشان مراقبت و نگهداري کنيد. البته اين را هم گفتند که بايد دستگاه‌هاي مرتبط با تجهيزات پزشکي را خريداري و به کمک آنها بيمار را نگهداري کنيد. او تاکيد مي‌کند: پس از آن به خيابان جمهوري رفتم، دستگاه اکسيژن‌ساز و بسياري از لوازم مراقبت‌ويژه را خريداري کردم و فرزندم را به ‌کمک يک دستگاه آمبولانس خصوصي از تهران به شهر خودمان نکا انتقال دادم. حالا هم به کمک يک نفر پرستار، دو نفر فيزيوتراپ، دو نفر گفتاردرمان و يک پزشک متخصص مغز و اعصاب از فرزندم در منزل نگهداري مي‌کنم و خودم شبانه‌روزي و با هزينه شخصي از بيمار در منزل نگهداري کرده‌ام و روند بهبودي تا به ‌امروز پيشرفت داشته اما به‌کندي صورت مي‌گيرد.

او در پايان تاکيد مي‌کند: البته در اين يک‌سال بيمار هنوز حافظه‌اش را به دست نياورده و نمي‌تواند راه برود. هم‌اکنون کار‌هاي اداري و مالي فرزندم را خودم انجام مي‌دهم که با مشکلات و موانعي برخورد مي‌کنم و نمي‌توانم براي خودم توجيه کنم که مثلا کسي نيست که از اين نخبه‌هاي کشور حمايت کند. فقط شعار مي‌دهيم و تازه متوجه شده‌ام که چرا دانشجويان المپياد‌هاي علمي و نوابغ کشور از مملکت خارج مي‌شوند./شرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 تير 1393
من از این فهم زیانها دیدم / ای خدا کاش نمی فهمیدم

پدر بزرگوار خدا انشاالله به شما صبر دهد
نا شناس 16 تير 1393
خدا پدرت را بیامرزد اینا فقط بلدند چوب لای چرخ بذارند و آدما رو خراب کنند نه اینکه دست دیگران رو بگیرند و چیزی که تو این کشور ارزش نداره جان و خرد است .
حسین محمدنیا 16 تير 1393
سلام به خانواده محترم زارع
امیدوارم که حال مسعود جان هرچه زودتر خوب و بسلامتی کامل برسد.
ما براش دعا میکنیم.
من یکسالی هست که به موبایلش هر وقت زنگ زدم خاموش بود.تا امروز صبح تو این سایت دیدم که نوشته مسعود زارع در بیماری بسر می برد.

من از هم خدمتیهای مسعود هستم ما خاطراتی رو با هم استانی ها در شیراز داشتیم.
البته عکس های زیادی با همدیگه داریم.

حسین محمدنیا شوبی
بابل-بندپی غربی-شوبکلا
... 16 تير 1393
خداوند انشاءالله به شما برادر عزیز بهبودی و شفای کامل عنایت کند و به حق همین ماه عزیز به دامان خانواده برگردید ، آمین
نا شناس 16 تير 1393
اللهم اشف کل مریض
نا شناس 16 تير 1393
متاسفانه باید بسازی و بسوزی ، کسی نیست خبرت را بگیرد و کمکت کند . 35 سال فقط حرف بود و بس . خدا به شما و خانواده ات صبر دهد و به حرمت این ماه عزیز مریضت را شفا دهد .
نا شناس 16 تير 1393
امیدوارم به حق این ماه مبارک و عزیز، حال این جوان هر چه زودتر خوب بشه...
محمد 16 تير 1393
ما هم دعا می کنیم مسئولان از خواب بیدار شده به وضعیت این عزیز رسیدگی نمایند
نا شناس 16 تير 1393
چه موقع مسئولين به فكر نخبه ها بودند كه اين بار دومشان باشد؟ هر كس به فكر جيب خودشه.
نا شناس 16 تير 1393
خیلی متاسف شدم.حداقل فرد خیر ومعتبری پا پیش بگذارد وبا جمع آوری کمکهای مردمی,کمی از آلام این خانواده و اطافیان کاسته شود.در روزگاری که مردم از کور عصا میدزدند......
احمد طالبی 16 تير 1393
سلام به این خانواد رنج کشید و صبور
ان شالله در این ماه پر برکت این فرزند عزیز با سلامتی کامل به دامان خانواده خود برگردد .

بنده و خانواده ام یکی از هزاران درد کشیده حوادث جاده ای هستیم . که عزیزی را از دست دادیم و چند وقتی است که از مادر مهربان ی که خداوند بعد تصادف به ما بخشیده نگهداری می کنیم .
ما به تمام وجود غم وارده به شما و سختی های طاقت فرسای نگهداری از بیمارتان را درک می کنیم .
واقعا سازمانی ، نهادی برای حمایت و پشتیبانی از مصدومان جاده ای نیست ؟
واقعا چگونه و با چه مقدار سرمایه و با چه توانی به تنهایی یک خانواده می تواند از یک مصدوم که دچار ضایعات مغزی و حرکتی شده نگهداری کند ؟
مطمئنا هزینه های چندین میلیونی که ماهانه برای نگهداری این بیماران صرف می شود کمر هر خانواده ای را می شکند .
ما برای گرفتن یاری از مسئولین شهر ، استان ، ریاست جمهوری و نهاد های دیگر تقاضای کمک های حمایتی پزشکی کردیم ، ولی نتیجه آن بی توجهی بود و اینکه حتی نمی خواهند حرفت را بشنوند .
کمیته امداد ، بهزیستی می خواهند تو را از سر خود وا کنند و انگار میخواهند چشمشان را به روی تو ببندد .
بیمارستان ها تنها کارشان شده خالی کردن تخت ها و مرخص کردن بیماران با هر وضعیتی و بیماری که در این وضعیت برای نگهداری نیاز به تجهیزات بیمارستانی و اتاق ویژه دارد را رها می کنند و وظیفه اصلی معرفی این بیماران و خانواد ه انان را به سازمان های حمایتی انجام نمی دهند .
واقعا به این نتیجه رسیدم که این سیستم مصدومان و بیماران را باری بر دوش خود می دانند .
گزارش های ارسالی فلاح از لندن 16 تير 1393
آرزوی سلامتی برای مسعود عزیز و همه ی بیماران بی کس
نا شناس 16 تير 1393
همه با هم نفری ده تا صلوات واسه شفا یافتنشون بفرستیم
ناشناس 16 تير 1393
خدایا خودت شفا بده واقعادردناک بود
نا شناس 16 تير 1393
حرف از نخبه در مملکت ما در دهان مسئولین بسیار به وفور زیاد است ولی در عمل می بینیم که همین نخبه های ما که می توانند ایران را به پیشرفتهای بسیار بزرگ و موفقیت آمیز برسانند در پی بی توجهی مسئولین کشور ، نخبه های عزیز ما از کشور فراری هستند و همین کوتاهی مسئولین ما باعث می شود که ایران همچنان پسرفت شدید داشته باشد. مسئولین ما فقط به فکر آقازادگان خودشان هستند و اهمیتی به نخبه های کشور نمی دهند.
یاس 15 تير 1393
خدا پدرت را بیامرزد اینا فقط بلدند چوب لای چرخ بذارند و آدما رو خراب کنند نه اینکه دست دیگران رو بگیرند
عبدي 16 تير 1393
بنده با اين خانواده و اين جوان دوست داشتني و نخبه آشنا هستم. واقعا حيف شد كه اين واقعه دردناك پيش اومد. خداوند رحيم به حق اين ماه عزيز، به اين جوان سلامتي عنايت كند و خانواده اي را از درد و رنج نجات دهد. اميدوارم الان كه سايت شمال نيوز باني خير شده و از اين جوان نخبه، خبري را درج كرده، مسئولين و انسانهاي خير، به ياري اين دانشجوي نخبه دكتراي عمران دانشگاه پلي تكنيك بشتابند. اللهم اشف كل مريض.
احسان 16 تير 1393
انشالله هرچه سریعتر سلامتی کاملش رو بدست بیاره البته ایشون و همه بیمارا به خصوص جوون ها
محمدصادق 18 تير 1393
خداوند به حق این ماه عزیز این جوان شفا بده اللهم اشف كل مريض.
naiemeh 18 تير 1393
با سلام
با خواندن این عریضه تحت تاثیر قرار گرفتم، برای ایشان در این ماه عزیز شفای کامل را خواستارم و از این تاریخ به بعد دعای خاص این ایام برای ایشان است. امیدورتم مرا به عنوان خواهر کوچکش قبول کند انشاء ا... که دعا های ما هر چه زودتر اجابت شود واقعا حیف است!!!
زارعین 17 تير 1393
درکوی نیک نامان مارا گذر ندادند
گر تو نمی پسندی تغییر ده قضارا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.651 seconds.